top of page
Writer's pictureדרך רוח

אוניברסיטת בן גוריון 30.11.2022

שבוע שביעי של לימודים בבית החינוך שלנו באונ' ב"ג. המלצה חמה - שבו בנוח, תתרווחו בכורסא ותקדישו בבקשה כמה דקות מזמנכם לקרוא, מילה במילה, את כל מה שהתרחש השבוע בבית החינוך:

לקראת מפגש מליאה חגיגי שהתקיים בשיעור השני בהובלה של סיגל נאור פרלמן, התפצלנו בשיעור הראשון לכיתות הלימוד וכל כיתה קראה משותפת את המסה "שווה זכויות בפריז"  של ג'יימס בולדווין הנהדר.

בשיעור השני התכנסנו למליאה חגיגית סביב המסה. תוך כדי הדיון הסתבר לנו שאחת הכיתות "טעתה" וקראה מסה אחרת שלו "זר בכפר". איזו טעות נפלאה! כך הדיון בפורום הרחב התעשר בדיון משולב בשתי המסות. הפורמט הוצג לתלמידים - ראשית, הן מדברות ואז הצוות מגיב. הפורמט הזה לא נועד לסיכום של הצוות את הדיון, אלא כדי לאפשר לתלמידות לדבר באופן חופשי בלי חשש מהשתלטות המבוגרים על הדיון.

וכך היה, התלמידים דיברו, העלו מחשבות ורעיונות, תחושות שלהן, מחשבות לא מאורגנות, אסוציאטיביות וכן מחשבות מאורגנות יותר. אחר כך ביקשנו מאחת התלמידות להגיב מטא-קוגניטיבית על מהלך הדיון; היא הגיבה ואחריה עוד כמה תלמידים ונדמה שהיתה תמימות דעים; היו חזרות לא מועטות של התלמידות על רעיונות דומים ומספר אמירות שהיו שונות דווקא - התלמידים לא ראו בהן "רמפה" ממנה אפשר לקפוץ ולפתח אפשרויות מחשבה נוספות.

לבסוף חברי הצוות הגיבו האחת אחרי השני והיה מרתק לשמוע כיצד תופסות המבוגרות את המסות של בולדווין.

החלטנו שנרצה להמשיך בפורמט המליאה הזה וכעת אנחנו תרות אחרי מסה מעניינת נוספת.  

Commentaires


bottom of page