השבוע ה 22 בקמפוס בר אילן. התרופפות קלה? כנראה שלא:
במגמת הספרות:
בכיתה י' המשותפת של יעל איזנברג וד"ר אושי שהם קראוס:
יום חלקי מטעם מגמת פילוסופיה בבר אילן. אבל, בעצם, כל ההגדרות המתכוננות נעלמו. רמי עובד עם תלמידי יב' על הבגרות, מורן לא למדה אתמול, יעל ואושי הם מגמה בפני עצמה ואדם מלמד פילוסופיה?
שיחקנו משחק מעניין; כיתות י' ויא'. הוא נקרא "תרגיל הקוטג' " וממחיש התמודדות עם דילמת אסיר איטרטיבי. קבוצות התלמידים היו צריכים לבנות אסטרטגיות פעולה מול קבוצות כיתתיות אחרות, להבין שהדרך הטוב היא לשתף פעולה, ולהבין את הסכנות (במשחק) בשיתוף הפעולה.
היה סוער ומהנה וגם מלמד. תיאוריה היתה ממש בקטנה. היה המון (יותר מדי) מרץ והתלהבות באוויר, ושחררנו להפסקה.
בחלק השני צפינו בהצגת תיאטרון של תלמידי זומר.
היה מוצלח מאוד.
במגמת הפילוסופיה:
בכיתה יא' של אדם לויד אלפיה:
בחלק הראשון של המפגש הצטרפנו לקבוצה של אושי ויעל למשחק משותף. התלמידים התחלקו לקבוצות שהתחרו זו בזו. המשחק היה פארפרזה על דילמת אסיר איטרטיבית.
בחלק השני סיכמנו את חוויית המשחק. אילו תופעות הוא האיר, כיצד הוא גרם לנו להרגיש והאם נעשו דברים שאנחנו מתחרטים עליהם.
לאחר מכן חזרנו מעט על קאנט וסיכמנו את עיקרי הדברים. התלמידים קיבלו מטלה לבחור מושג אחד מהלימוד שלנו על קאנט ולסכמו עבור הכיתה לשיעור הקרוב. בסוף המפגש, במסגרת פרזנטציות של תלמידים על נושאים שהם אוהבים, דור ג'רסי הציג לנו פרזנטציה על דרום קוריאה וצפון קוריאה, ההבדלים ביניהן וכיצד מלחמת רוסיה אוקראינה משתקפת בנושא זה. היה מרתק.
בכיתה יב' של ד"ר רמי גודוביץ:
בשיעור אתמול ערכנו חזרה אחרונה בהחלט לקראת בחינת הבגרות בשבוע הבא. דיברנו על דקארט, יום, עוד פעם יום, קאנט, מיל וסוקרטס. השיעור היה מאוד מרוכז, קראנו טקסטים רבים וירדנו לדקויות ולאבחנות שלא תמיד מבחינים בהן אפילו בקריאה רצינית של הטקסט. התמודדנו עם השאלה- כיצד ראוי להתכונן לבחינה, בחינה כה שונה מהבחינות בהן מורגלים התלמידים? ניסיתי כמיטב יכולתי לייעץ. ״אל תלחצו״, עודדתי, רק בשביל להיווכח שהלחוץ היחיד בכיתה הוא אני, המורה. בהצלחה לכולםן..
Comments