top of page
Writer's pictureדרך רוח

אוניברסיטת חיפה 13.06.2022

בשני האחרון, אחרי מפגשים בני שעה בכיתות הלימוד, התכנסנו כל תלמידי ותלמידות בית החינוך למעמד סיום שנה.

מחזור ח׳, הבוגריםות של בית החינוך, הגיעו עם רגשות מעורבים, וכך גם הצוות. התחלנו בברכות ותודות לאנשי הצוות שלקחו חלק בפעילות בית החינוך בשנה האחרונה: למוריםות, לעוזרות ההוראה הנהדרות שלנו ולליאור וסיגל שהקימו את המקום לפני עשור ומשמרים אותו עד היום. לאחר מכן טליה, המורה לספרות, בירכה את בנות כיתתה והן, עם דמעות בעיניים, בירכו ונפרדו ממנה. קבוצה אינטימית וייחודית כמו זו שהן יצרו, יחד עם טליה, אין באף מקום אחר, וראו את זה גם על בימת המעמד. גם שי, המורה לפילוסופיה, בירך את תלמידיו והםן בירכו אותו, סיפרו על הקשיים שעברו יחד ועל מקומם של השיעורים בחייהם.

התלמידיםות יצאו בידיים מלאות טוב: ספרים, מקראות, ספרי מחזור ותעודות בוגר.ת. לבסוף, אני בירכתי את התלמידיםות וסיפרתי להםן על מקומםן בחיי שלי, והודיתי להםן על האפשרות שנתנו לי להיות חלק מחייהםן.

לאחר מכן עברנו למסיבה אהבה וברווזים! ראשית, עלתה כל כיתה והביאה למרכז הבמה, באופן שונים, את נושא האהבה והברווזים: הכיתות של נגה, איאד וסיגל, העלו קטע קצר מתוך ׳הברווזון המכוער׳ בעברית ובערבית יחד. הכיתה של רתם בחרה ציטוטים הקשורים לאהבה מתוך יצירות מגוונות שלמדו השנה ובכך סיכמו את הנושא השנתי ׳ילדים וילדות בספרות׳ דרך מושג האהבה. הכיתה של קובי, הקריאה לנו שירים של נועה קירל וסטטיק ובן אל, הקשורים באהבה, בהבעת פנים רצינית.

הכיתה של טליה בחנה את המקרה ׳אהבה ממבט ראשון׳ בתוך יצירות אמנות שונות, והכיתה של שי הכינה לנו הצגה המבוססת על הטקסט ׳אמנות האהבה׳ של אריך פרום. הכיתה של עומר הכינה את ׳טקס פרסי הברווז׳ בו קיבלו תלמידיםות שוניםות מבית החינוך גביע של ברווז, תלמידה מכיתתו הקריאה קטע שכתבה, והםן הוסיפו הצגה קצרה, שכתבו בעצמם, על דמויות של ברווזים יוונים. קינחנו במחרוזת שירי אהבה שהכינו נציגיםות מהתלמידיםות הבוגריםות שלנו, דניאל ויואב הביאו גיטרות וניגנו בכישרון רב, הודיה, רוני והילה הפגינו יכולות שירה, מה שגרם לכל בית החינוך לשיר יחד.

מסיבת הברווזים עברה החוצה, שם חיכו גיגיות מים וברווזים מסוגים וצבעים שונים. התלמידיםות הכינו סירות מנייר, השיטו ברווזים ולקחו ברווז שבחרו הביתה. סיכום שנה מרגש וכיפי כאחד!

 

 

0 views

Comments


bottom of page