השבוע העשירי של בית חינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון של תלמידי בת ים
הנוכחות אתמול הייתה חלקית אבל מי שבאו - באו לעבוד. גמרנו לקרוא את "היגיון הקומפוזיציה" של פו, ואז המשכנו לשעה של עבודה עצמאית על כתיבת המסות. שני תלמידים הקריאו את עבודתם - אראל, שכותב על המושג "שימושי", ולדרישת הקהל חזר עם תיאור נרחב של חוויית העבודה במקדונלדס, ואדלינה, שכותבת על פרידה, והוסיפה לטקסט שלה כמה פסקאות על השאלה מה בין פרידה (מחבר או חתולה) למוות.
סיימנו עם "המילון הישן" של לידיה דייוויס, שבמהלך הקריאה עורר תרעומת. דיברנו על הבחירה בעמדה ניטרלית, מתבוננת, נמנעת משיפוט (כמו במטפורת ה"דייג" שקראנו בטקסט של וולף), שמאפשרת חופש והפתעה בתהליך החקר של המסה. את השיעור הבא נקדיש באופן בלעדי לעבודה על המסות של התלמידים.
Comments