top of page
Writer's pictureדרך רוח

אוניברסיטת תל אביב 21.03.2024

יא' - הכיתה המשולבת (ספרות ופילוסופיה) של יעל איזנברג ועומר בן דוד:

עם הרבה חסרים, היה לנו מפגש קצר ואינטימי, אבל נחמד. המשכנו את הכתיבה המשותפת של התרגיל המסכם לשייקספיר, בה התחלנו בשבוע שעבר. הרגשנו שחברות הקבוצה, שכבר היו רגל אחת בחופש פורים ובמסיבה שחיכתה להן אחרי השיעור, מתקשות להתמסר לכתיבה.

התעקשנו עוד קצת עד שהחלטנו שמספיק, סיכמנו כמה דגשים עיקריים ביחס לכתיבה ואז שבנו לדון בניטשה. עם פורים בפתח, הדיון במושגי האפוליני והדיוניסי התאים במיוחד: שוחחנו על הלא ידוע, הכאוטי, הבלתי פתור - ועל המקום החשוב שמייחד ניטשה לאלו בנפש האדם, ואז שבנו אל המיתוס של הולדת דיוניסוס וניסינו לחשוב ביחד מדוע הדיוניסאה, וגלגוליה השונים בחגים ובפסטיבלים בני זמננו, מהווים מוסד רווח כל כך בכלל התרבויות? מה פשר אותו צורך בהתחפשות והתהוללות, פריצת גבולות וחוקים? האם כל אלו מהווים, אולי, ביטוי לאותה סובלימציה של דחפים, כפי שהציע ניטשה? שחררנו את הקבוצה לצאת לשטח ולחקור את הנושא, במסיבות פורים.

יב' – כיתת הפילוסופיה של אושי שהם קראוס

הולכים ומתקרבים. זה לא השיא בשבילינו, אבל זה אירוע מאוד משמעותי; בחינת המתכונת ואחריה בחינת הבגרות בפילוסופיה.

אנחנו יוצאים בשיעור "מציאות".

התלמידים מגיעים, ובהפתעה, מקבלים מבחן בגרות שלם שאותו הם מתבקשים לכתוב בעזרת חומר פתוח.

המטרה: להתחיל לספוג את ההלם והחרדות עכשיו ולא לתת להם מקום במבחן.

להמחיש איך ייראה העניין וגם ללמוד.

אין הרבה קיטורים, ויש שיתוף פעולה כמעט מלא.

אווירה טובה ואנחנו כבר מסמנים אנשים לקפסולות של לימוד מרתוני בחופשת הפסח.

היה טוב

コメント


bottom of page