יא' - הכיתה המשולבת (ספרות ופילוסופיה) של יעל איזנברג ועומר בן דוד:
שיעור לא קל. התלמידים הגיעו אלינו בנוכחות חלקית, מותשים מיום לימודים ארוך בזום. התכנית שלנו הייתה ללמוד את ההוכחות של דקארט לקיום האל. בעוד שהיו לכמה מהם מחשבות מעניינות על מושג האל, התקשינו לשמור על רצף של דיון ולקשור את התהיות למהלך של דקארט.
חשבנו ששינוי בסגנון השיעור עשוי לגאול את אותנו מקשיי הריכוז הניכרים, ואחרי ההפסקה ניסינו "סיפור לפני השינה" - כשאני מספרת בעל פה את המעשיה הרומנית על יער המתים. אך נראה שהסיפור לפני השינה הפך במהרה לסיפור תוך כדי שינה. כשנתנו בסוף הסיפור משימה, לכתוב סיום למעשיה, רק תלמיד אחד הצליח להביא את עצמו לעשות זאת.
מה לעשות, יש גם שיעורים כאלה. מקווים שבשבוע הבא יהיה יותר טוב.
יב' – כיתת הפילוסופיה של אושי שהם קראוס:
שיעור מוצלח ויעיל מאוד מבחינה לימודית בזום שלנו אתמול.
למעשה, זהו שיעור ראשון מאז פרוץ המלחמה שבו אנחנו ממש מתקדמים באופן שיטתי.
טליה מנהלת בית החינוך הכינה שאלון לתלמידים. השאלון כלל התייחסויות למצב הרגשי של התלמידים, אך גם ניסה למפות את תחומי העניין, לקראת עבודות החקר.
אני הכנתי מעין דף עבודה; למעשה רשימה של 11 מושגים בפילוסופיה שחלק מהם (אולי) יופיעו בבחינת הבגרות בסוף השנה.
התלמידים נתבקשו לעבוד, בזמן השיעור, על המושגים. המטרה: להגדיר כל מושג ב-3-5 שורות.
בינתיים, במקביל, טליה ואני ניהלנו שיחות אישיות עם התלמידים, כדי לסגור, מול כל תלמיד, את נושא עבודת הגמר שלו לבגרות.
בשיעור הזום שהתקיים בין אחת וחצי לשתיים וחצי עבדנו על הדרך הנכונה להגדיר מושגים. היה פורה ויעיל, גם אם טכני. טכני, אבל חשוב.
לאחר השיעור המשכנו בשיחות אישיות עם התלמידים ויש לנו עכשיו רשימה כמעט מלאה של שמות ושאלות מחקר. נמשיך בשבוע הבא.
Comments