יא' - הכיתה המשולבת (ספרות ופילוסופיה) של יעל איזנברג ועומר בן דוד:
החלק הראשון של המפגש הוקדש לעבודה על החיבורים האישיים בנושא אתיקה ומקבת. מורכב, מעורר חרדה, ועם זאת נחוץ - פשוט לשבת איפשהו בתרבוטק, ביחד או לחוד, ולשבור את הראש מאיפה להתחיל לכתוב.
בחלק השני חזרנו לנקודת המבט המיוחדת של ניטשה ביחס לאתיקה. קראנו כמה פרגמנטים קצרים מכתביו, ודרכם דנו באכזריות שטבועה בטבע האנושי ובשאלה איזו מערכת אתית אפשר לבנות על ההחלטה שלא "להכחיד" אותה, במקומה של האשמה בחיינו ובשאלה מה היא משרתת, ברחמים ובשאלה מאיפה מגיע הרצון שירחמו עלינו. ולבסוף גם בשאלה הבוערת תמיד מה לעשות עם לב שבור. היה מעניין והקישורים לטקסטים אחרים - ממקבת ועד פרויד, מאלקיביאדס ועד אווטאר - זרמו מאליהם.
יב' – כיתת הפילוסופיה של אושי שהם קראוס
אנחנו לומדים לבגרות.
וזה מתיש ומתסכל וזה חסר את ההתלהבות האינטלקטואלית שליוותה אותנו בשנתיים וחצי שלנו הראשונות.
ולא ממריאים במחשבה וברגש, אלא חרדים ולחוצים.
ולא מתרגשים או צוחקים או מתנגדים בתוקף לטענה מסוימת, אלא מוטרדים ומשננים...ויום אמר ככה. או ככה?
ולמה טיעון החושים שונה מ.....
וקנא?
באיזה אופן הוא...ואיך מדייקים את זה...ו........אני מקווה שיישארו לנו כמה פגישות אחרי הבגרות כדי לסיים שוב למעלה עם האנשים הכי חכמים בעולם שאותם הכרנו בשנים האחרונות.
Comments