שבוע 24 במניין שבועות הלמידה. שבוע שני במניין שבועות הלמידה המקוונת ב'מצב הקורוני'. הנה תצטרפו אלינו גם אתםן:
בכיתת הפילוסופיה של נעמי הררי:
השיעור המקוון השני התאפיין בעיקר במידת השוני שלו מהשיעור הראשון. תחושת הבהילות והעמימות שאפיינה את השיעור הראשון עבורי התחלפה אמש לעמדה חקרנית יציבה על מעלותיה וחסרונותיה של המדיה עבורי ועבור הכיתה הזו.
היות שאני מלמדת עוד לא מעט כיתות באופן הזה, ימי הקורונה מזמנים לי תובנות והרהורים רבים על שיטות הוראה, חוזקות ואתגרים שלי ושל תלמידותיי בתוכה. השיעור הוקדש למסך הבערות של רולס. במשך השבוע התלמידות כתבו
במסמך שיתופי בדרייב הכיתתי אלו עקרונות הן היו קובעות מאחורי מסך הבערות. בשיעור דנו בחלק מההצעות והן שאלו אחת את השניה שאלות הבהרה ותוכן על ההצעות שהועלו. החשיבה הפילוסופית הכיתתית הייתה לשביעות רצוני,
וגם רמת ההבנה. האתגרים שנשארתי איתם בסיום השיעור נוגעים לזהות המשתתפות - במדיה הזו מתחזקת נוכחותן של התלמידות החזקות ונחלש עוד יותר קולן של הממעטות להשתתף. בסיום השיעור חשפתי בפני התלמידות את
האפשרות לכתוב עבודת גמר במסגרת בית החינוך. בשבוע הבא ההצעה תלווה במצגת ובחופשת פסח מי שתבחרנה באפשרות זו תתחלנה בחיפוש נושא ושאלת מחקר.
בכיתת הספרות של חיה גלמן :
מלא חוויות היו לנו אתמול במפגש. ארחנו שלושה מתלמידי הבוגרים שסיימו לפני שנה ללמוד בבית החינוך באוניברסיטת חיפה. לאחר היכרות קצרה בין בנות הכיתה לבוגרים, עברנו למאה ה-14 והתחלנו לעסוק ב"דקמרון" לבוקצ'ו,
טקסט מכונן בספרות המערב שלא היה כלול בתכנית המקורית, אך לאחר שבשבוע שעבר סיפרתי עליו לבנות במסגרת "רשימת ספרי המגפות", הן ביקשו שנקרא בו השבוע. לאחר הקדמה שלי על התקופה ועל מקומה של העיר פירנצה
בתחיה התרבותית, הפילוסופית והאמנותית בימי הרנסנס עברנו אל הטקסט. ראשית, הצגנו את מסגרת הסיפֵר שמעצב בוקצ'ו ש"מנביטה" סנוניות של מודרניות ושל ריאליזם ספרותי. עשרה צעירים וצעירות שבורחים מפירנצה וממגפת
הדבר שמכלה רבים מתושביה ומתכנסים באזור כפרי, שם במשך עשרה ימים, כל אחת ואחד מהם מספר בכל יום סיפור. דיברנו על הדמוקרטיזציה של הטקסט שמניח בוקצ'ו באמצעות שימוש במבחר של סיפורים עם שונים שעוסקים
בבני אדם ממעמדות שונים וממקומות שונים, ובטקסט שנכתב בניב טוסקני ולא לטיני, שפת העם. נוסף על כך, בכל יום מוגדר אחד אחר מהצעירים כמלך או כמלכה והם מנהיגים את הקבוצה ביום הזה, מעין היררכיה מתחלפת. לאחר
מכן קראנו את הסיפור "הבז", ניסינו להבין מהי האקספוזיציה שלו, יש בו כמה התחלות וניסינו לברר מה משמעות המהלך הזה וכיצד הוא מהדהד אלמנטים ריאליסטים אסטרטגיות של מימזיס. בשלב הקריאה השתבש לי האינטרנט
בבית והקבוצה לא חיכתה להובלתי, הם פשוט המשיכו לקרוא ולדון בטקסט (יחד עם הבוגרים) באופן עצמאי וזה היה נפלא. לאחר שלא הצלחתי לחזור לקבוצה, יצאתי עם הסלולרי לאוטו כדי לעדכן את כולם שלצערי אין לי חיבור ונאלץ לסיים את השיעור, אך כולם היו כל-כך מושקעים בתוך השיעור שהמשכתי במשך שעה ורבע נוספות ללמד מהאוטו.
Commenti