top of page
אוניברסיטת בר אילן 02.11.2025
שבוע שלישי בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון באוניברסיטת בר אילן . בכיתה י' של מורן בנית ושי אטר השבוע משכנו חוט משני השיעורים הקודמים שלנו, שהתחילו ברעיון של קורות חיים, והמשיכו לשאלת הזהות של בני אדם. פתחתי את השיעור בהצגה של ז'אנר המסה. דיברנו על הז'אנרים הספרותיים שאנחנו כן מכירים: שירה, סיפור קצר, נובלה, רומן. משם דיברנו על המאפיינים של המסה. ההכנה הזו העניקה לתלמידים בסיס שיוכלו לאחוז בו אחרי כן במהלך הקריאה של המסה "עמדה כלפי הביוגרפיה" של רונית מטלון. קראנו קריאה ק

דרך רוח
1 בנוב׳זמן קריאה 5 דקות


אוניברסיטת בן גוריון 29.10.2025
שבוע שני בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון באוניברסיטת בן גוריון. בכיתה י' אור פיינר ואושי קראוס אז מסתבר שטקסט יכול להיות מעין מפת מטמון או מפת דרך מורכבת ומסקרנת ומחכה לפיענוח. או לפחות זו התחושה שקבלתי מהשיעור הראשון שהעבירה אור בכותרת של מעין מבוא לנרטולוגיה. השם כבד. השיעור זורם ומרתק אותי ואת התלמידים. אנחנו עובדים על שלושה טקסטים. בראשית ברא אלוהים.........הוא הטקסט הראשון. לא רק השורה הזו. אולי הפרק הראשון של "בראשית". ומי כתב אותו? מי המספר? אלוהים הדמות? אלוהים ש

דרך רוח
28 באוק׳זמן קריאה 6 דקות


אוניברסיטת חיפה 27.10.2025
שבוע שני בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון באוניברסיטת חיפה. בכיתה י' ענבל המאירי ודניאל פלדי השיעור הפעם הוקדש לשאלה הגדולה - מהי פילוסופיה? ובהצגת שני כיוונים אפשריים לתשובה - דרך דיון היסטורי, מה נחשב לאורך השנים כפילוסופיה, ודרך האפשרות האטימולוגית - של מחקר המקור של המילה. דיברנו על המעבר מהניסיון להסביר את העולם בדרך של חשיבה מיתית (אנה סיפרה על המיתוס של אורפאוס ואורידיקה, והמשכנו קצת עם האדס, פרספונה ודמטר), ותהינו על הקשר בין פילוסופיה ומתמטיקה, בהינתן שטאלס, הפיל

דרך רוח
26 באוק׳זמן קריאה 5 דקות


bottom of page
