top of page

אוניברסיטת תל אביב 29.02.2024

  • תמונת הסופר/ת: דרך רוח
    דרך רוח
  • 28 בפבר׳ 2024
  • זמן קריאה 2 דקות

יב' – כיתת הפילוסופיה של אושי שהם קראוס:

שיעור אפקטיבי, טכני, לימודי, מתיש, משעמם ומקדם היה לנו בכיתה של בת ים ביום חמישי האחרון.

ואחרי התיאורים הכל כך מחמיאים; כחלק מחובות ההגשה התלמידים צריכים להתמודד עם כתיבת חיבור קצר. ומה שעשינו ביום חמישי האחרון היה ממש ממש להתחיל לעבודה, באון, אישי על החיבורים.

ניסיתי לחלק את העבודה לכמה חלקים.

התלמידים קיבלו 10 דקות כדי למצוא נושא, כותרת, עמדה וטענה בולטת בתחום.

למשל:

הנושא: זכויות האישה

הכותרת: מדוע נשים משנות שם משפחה אחרי הנישואים

עמדה: אני מתנגדת לשינוי שם

טענה: יש כאן רכיב סמלי (או לא סמלי) של בעלות על האישה

לאחר שתלמיד סיים, הוא שלח לי את החומר ואני נכנסתי לפינג פונג עדכונים ותיקונים (בעל פה ובכתב)

השלב הבא היה כתיבת פתיח לחיבור, וגם אותו צלחנו.

עכשיו צריך היה להציג התחלה של רקע לדיון. וכך עשו התלמידים.

הקצב היה מהיר, רמת הקיטורים בכיתה נמוכה. התלמידים היו מאותגרים, והרגישו התקדמות. אנחנו עומדים במצב בו יש לכל תלמיד כמעט התחלה של חיבור.

המשך בשבוע הבא 😊.

 

יא' - הכיתה המשולבת (ספרות ופילוסופיה) של יעל איזנברג ועומר בן דוד:

אמש חגגנו את סיום הקריאה ב"מקבת" עם צפייה בגרסה הקולנועית של ג'ואל כהן משנת 2021. זו הפעם השלישית שאני צופה בסרט ואני חייבת להודות שהעיניים הסקרניות והאוהדות של תלמידינו גרמו לי להנות ממנו הפעם במיוחד! לקראת עבודה שניתן בקרוב לסיכום פרק הלימוד באתיקה וקריאת מקבת, ביקשנו מכל תלמיד.ה לבחור סצנה מהמחזה, ותוך כדי צפיה לשים לב במיוחד לבחירות הקולנועיות שנעשו בעיבוד הקולנועי לסצנה.

בינתיים בתגובות הספונטניות של הכיתה לסרט בלטו: האיפוק (המוגזם?) בגילום דמויותיהם של מקבת וליידי מקבת בתחילת הסרט, הפרשנות היצירתית של הסרט למכשפות, השימוש האלגנטי במוטיב הציפורים (במיוחד בסצנה עם רוח הרפאים של בנקו), ההשמטה המאכזבת של התגלות תהלוכת המלכים בבית המכשפות, והעיבוי המשמעותי לתפקיד של רוס (במחזה נגיד שולי למדי, ובסרט קונספירטור שידו בכל). נמשיך לפתח את המחשבות במסגרת העבודות.

תגובות


  • Facebook

ליצירת קשר
liorp67@gmail.com
050-587-5544

דרך רוח

לקידום מדעי הרוח בישראל

(חל״צ)

bottom of page