top of page
אוניברסיטת בר אילן 15.03.2026
שבוע 20 בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון באוניברסיטת בר אילן. בכיתה י' של מורן בנית ושי אטר התכנסנו בזום אחרי ליל שימורים שנכפה עלינו. השפעת הלילה כמו גם השפעת המלחמה המצטברת ניכרה - היינו מעטים וגם מי שהופיעו היו תשושים. מכיוון שאנו לא מפלים בין ילדים לזומבים השיעור התקיים כרגיל. המשכנו מהנקודה בה עצרנו בשיעור הקודם: התחלנו בקריאת הקטע המלא של ענת לוין, ודיברנו מעט על אחריות ויחס לאחר. משם עברנו לתרגיל קטן שעוסק באחריות וחובות. התחלקנו לחדרים בזוגות וכל זוג ייצג קבוצה ב

דרך רוח
14 במרץזמן קריאה 3 דקות


יסודי בת ים 06.03.2025
שבוע מס׳ 18 בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי היסודי בבת ים. פילוסופיה: במפגש פילוסופיה קראנו אוסף של ציטוטים קצרים בנושא קנאה, ממקורות שונים (תלמוד, משנה אבות, ברוך שפינוזה וציטוט של סמואל ג׳ונסון). השאלות שנשאלו: למה שמישהו ישמח כשמישהו אחר נמצא ברע? ׳קנאה ותאווה וכבוד מוציאין את האדם מהעולם׳ - הכוונה שמענישים אותו או שמוציאים אותו להורג? למה הכל קשור לרגשות ולעולם ולזולת? קנאה זה טוב או לא? למה שסופרים יקנאו במישהו? אם מישהו מקנא במישהו אז הוא שונא אותו? השאלה האחרונה נבחרה.

דרך רוח
5 במרץ 2025זמן קריאה 4 דקות


יסודי בת ים 10.11.2022
שבוע שני של לימודים ב'תרבוטק' בבת ים. עוד מעט נוכל להכריז על שגרה 😊 הדר הירש: פילוסופיה: הילדים הגיעו שמחים. ישבנו לארוחת צהריים. סדרנו את הכיתה קצת אחרת והנהיה נכון וטוב יותר, האינטראקציה היתה יותר אינטימית ופחות צעקנית. החלק הראשון הוקדש לפילוסופיה. הפעם עבדתי עם הקבוצה שבשבוע שעבר עבדה עם אופק, קבוצה תזזיתית ורועשת יותר. חזרתי על כללי התנהגות. דברנו על המונח פילוסופיה, הזכרתי את התנועה שיש לה סניפים בעולם שמקיימת לימודי פילוסופיה לילדים. הם שאלו אותי אם אני מעתיקה מאופק.

דרך רוח
9 בנוב׳ 2022זמן קריאה 5 דקות


bottom of page