יסודי בת ים 12.05.2022
- דרך רוח

- 11 במאי 2022
- זמן קריאה 2 דקות
השבוע הגיעו רק תשעה ילדים למפגש שלנו. התחלנו אותו המפגש עם הנחייה של סיגל בקריאת השיר 'כף יד רשעה' של דליה רביקוביץ.
קראנו את השיר כמה פעמים (הילדים קראו בקול . עוד דבר מעניין שאני למדתי היום. זה היה נכון ומשמעותי). אחר כך התנהלה שיחה חופשית. סיגל שיחררה את הנוכחים (כולנו, גם המבוגרים, ישבנו לשולחן) מהכורח "להבין את השיר" באופן מסוים וקונקרטי (עוד דבר חשוב שלמדתי אני. תודה סיגל!) .
היתה שיחה יפה ומעניינת.
כשהסטודנטים מהחוג לפילוסופיה באונ' ת"א הגיעו, המשכנו לפילוסופיה סינית. אחד מהם לבש גלימה ובכך הפך לקונפוציוס . הנושא היה רגשות.
קונפוציוס, המורה הגדול ל"דרך", מושג חשוב ובסיסי עליו דיברנו במפגש הראשון, הזכיר גם את המפגש השני בו הילדים דיברו על חקירה והכלים לחקור דרך החושים שלנו. הפעם נדבר על כלי נוסף לחקר, על רגשות שגם דרכן אפשר לחקור ולגלות עולם. כשאנחנו פוגשים אדם אנחנו לא רק משתמשים בחושים שלנו, אנחנו גם מרגישים כלפיו. זה משפיע על איך שאנחנו רואים אותו, חווים אותו. התרגיל הראשון התנהל כך: במרכז המעגל בו ישבו הילדים הונח בריסטול עם ציור של לב. הילדים הוזמנו לכתוב רגשות שונים בתוך הלב הזה. בדיון שנערך אחרי שנאספו רגשות שונים הגענו למסקנה שאין רגשות שליליים. יש רגשות שמובילים למעשים שליליים. חשוב להקפיד שהרגשות שלנו לא יובילו אותנו למימוש מעשים שכאלה. אחר כך הילדים התפצלו לשתי קבוצות. שיחקו משחק של זיהוי רגשות לפי רמזים. תוך כדי הפעילות ניתנה לילדים הזדמנות לדבר על אירועים בחייהם שהציתו רגשות שונים.
אחרי הפסקה הילדים ישבו עם סטודנטים (שני סטודנטים לילד) קראו טקסט ודיברו וכתבו על רגשות שהטקסט מעלה בהם.
בנוסף, הם שבו ועסקו בנושא המחקר שלהם, הפעם מהזווית הרגשית - אילו רגשות הוא מעלה בהם וכו'.
לסיום המפגש התכנסנו שוב לסיכום. הסטודנטים השמיעו שירים שונים והילדים כתבו על פתקים את הרגשות שהשירים מעלים בהם. לאחר מכן הם שיתפו סיטואציות שונות שבהן הם הרגישו דומה.
בפעם הבאה שניפגש נדבר על פנימיות כגורם מפעיל (לעומת גורמים חיצוניים שמדובר בהם עד כה).
היה מפגש נעים ומרחיב אופק. מצפה למפגש הבא


תגובות